واکنش تند منتقدین به آخرین فیلم «تام هاردی»
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۶۱۳۵۷
خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «کاپون» با بازی «تام هاردی» در حالی پخش اینترنتی خود را پشت سر میگذارد که بسیاری از منتقدین و اهالی رسانه نقدهای بسیار تندی بر این فیلم وارد کردهاند، منتقدین این اثر را ضعیف ترین بازسازی درباره زندگی کاپون می دانند. تاریخ انتشار: 22:00 - 04 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۴۶۴
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی «کاپون» با بازی «تام هاردی» در حالی پخش اینترنتی خود را پشت سر میگذارد که بسیاری از منتقدین و اهالی رسانه نقدهای بسیار تندی بر این فیلم وارد کردهاند، منتقدین این اثر را ضعیف ترین بازسازی درباره زندگی کاپون می دانند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم سینمایی «کاپون» تازه ترین تجربه هاردی در عرصه بازیگری روایتی از زندگی «آل کاپون» است. «فونزو» جدیدترین ساخته «جاش ترانک» است که فیلمنامه نویسی این اثر را نیز خود وی بر عهده داشته است.
بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار سینمای هالیوود اینجا کلیک کنید"تام هاردی" پیش از این بازی در فیلم هایی همچون "مکس دیوانه"، "از گور برخواسته"، "تلقین"، "شوالیه تاریکی بر می خیزد" و "افسانه" به ایفای نقش پرداخته است. وی طی سالهای گذشته از جمله بازیگران محبوب هالیوود محسوب می شود.
پیش تولید این فیلم از ۲ نوامبر ۲۰۱۶ آغاز شده و به احتمال فراوان اواخر سال ۲۰۱۸ اکران خواهد شد. این فیلم داستان "آل کاپون" گانگستر معروف شیکاگو است که پس از احراز جرم به ۱۱ سال زندان محکوم میشود.
همچنین تام هاردی بازیگر مطرح سینمای جهان علاوه بر فیلم سینمایی «کاپون» به زودی برای ایفای نقش در فیلم سینمایی «ونوم ۲» جلوی دوربین خواهد رفت، فیلمی که با شیوع کرونا تولیدش با تاخیر مواجه شده است.
زمان دقیق اکران نسخه دوم از فیلم سینمایی «ونوم ۲» به کارگردانی اندی سرکیس اعلام شد، این فیلم ابرقهرمانی بر پایه آثار کمپانی مارول کامیکس به کارگردانی اندی سرکیس و دنباله ونوم ۱ است.
نسخه دوم فیلم ونوم در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۱ مصادف با ۴ تیر ۱۴۰۰ اکران میشود. تام هاردی و وودی هرلسون رو به عنوان نقش اصلی خود به همراه دارد.
«ونوم ۲» سومین فیلم از دنیای سینمایی سونی پیکچرز است. کار اولیه بر روی ونوم ۲ در ژانویه ۲۰۱۹ شروع شد و در نهایت فیلمبرداری آن در نوامبر ۲۰۱۹ شروع شد. تام هاردی در اوت ۲۰۱۸ اعلامکرد که برای سهگانه ونوم قرارداد بستهاست.
تام هاردی در نقش ادی براک/ونوم، وودی هرلسون در نقش کلیتوس کسدی/کارنیج، میشل ویلیامز در نقش ان ویینگ، رید اسکات در نقش دن لوئیس و نائومی هریس در نقش شیریک در این فیلم سینمایی به ایفای نقش میپردازند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران فیلم سینمایی تام هاردی ونوم ۲
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۶۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
نظارت بر فیلمهای خارجی و چند ابهام
این تصمیم از چند جنبه قابل بحث است که در یادداشت زیر به آنها اشاره میکنم.
۱. از آنجا که در آیین نامه و دستورالعمل جاری کلیدواژه «تایید محتوایی» قید نشده است، بنابراین باید از این عبارت پروانه نمایش فیلم را استنباط کنیم. یعنی ناشران یا همان پلتفرمها میبایست به روال معمول درصدد ثبت تقاضای بازبینی فیلمهای خود در سامانه سازمان سینمایی برآمده و نظر شورای بازبینی را دریافت کنند.
۲. در متن خبر به ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر« ایجاد ساز و کار راهاندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلمهای خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم» اشاره شده است اما فحوا و تاریخ صدور ابلاغیه مشخص نیست.
همچنین مشخص نیست که ابلاغیه وزیر مستند به کدام مصوبات و قوانین بالادستی است. در دو مصوبه سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی فیلمهای خارجی از نظارت صداوسیما(ساترا) مستثنی نشده و اصولاً نامی از آن برده نشده بود. در حال حاضر هم قاعدتاً ساترا باید نظارت بر آثار خارجی را به سازمان سینمایی تفویض میکرد. یادآور میشود تا پیش از این در ساترا شوراهای مجوز تولید و نمایش با حضور نمایندگان مشترک صداوسیما و وزارت ارشاد حضور داشتند اما آنطور که پیداست در سالهای سپری شده شورای نمایش یا انتشار صرفاً به بررسی محتواهای ایرانی و تولیدی اشتغال داشته است.
احتمال میرود در ساترا نظارت بر محتوای آثار خارجی اعم از فیلم و سریال از سازوکارهای دیگری از جمله «نظارت پسینی» و دریافت نظر کاربران تبعیت میکرده است. به هر حال آنچه که آشکار است، صداوسیما از ابتدا تاکنون هیچگاه به حق قانونی وزارت ارشاد برای نظارت بر فیلمهای خارجی تصریح نکرده بود و آن را به رسمیت نمیشناخت، سهل است در مواردی فیلمهای داستانی ایرانی را نیز حسب مورد ممیزی میکرد.!
۳. نگارنده در یادداشت پیشین خود که از سوی خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شد(۲۳ بهمن) به کاستیها و ابهام موجود در مصوبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرده بود. بر اساس بند یک آن مصوبه با توجه به وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «تنظیمگری و نظارت بر خبرگزاریها و رسانهها، کتاب، تبلیغات، بازیهای رایانهای و امثال آن که در چارچوب وظایف و مأموریتهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد؛ در حیطه صوت و تصویر فراگیر به عهده» آن وزارتخانه گذاشته شده بود. ایراد این بند آن است که به ماموریتهای وزارت ارشاد(سازمان امورسینمایی)در حوزه نظارت بر انواع فیلم اعم از کوتاه و بلند، داستانی و مستند و انیمیشن اشاره نشده بود. درج کلمه« امثال آن» در بند یک و دو شورای عالی تفسیرپذیر است و در نصوص قانونی و شبهقانونی از آن اجتناب میشود.
اگر مصوبه فوق چنین ایراد و ابهامی نداشت، وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در ابلاغیه و اطلاعیه اخیر به صراحت از آن یاد میکردند و نظارت بر فیلم خارجی را مستند به مصوبه سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مینمودند.
۴. نکته مهم در امر نظارت بر عناوین خارجی عدم تناسب سازوکارهای اجرایی موجود در سازمان سینمایی با حجم محتوای خارجی قابل انتشار در سکوهاست. تردید نباید کرد که با نظارت پیشینی در طول هفته امکان بازبینی تعداد زیادی فیلم اعم از رئال و انیمیشن وجود ندارد زیرا اعضای شورای بازبینی(غیرسینمایی) مستخدم سازمان سینمایی نیستند و در جلسات هفتگی خود عناوین محدودی را اعم از ایرانی و خارجی بررسی میکنند. بنابراین ایجاد سازوکار مورد اشاره وزیر برای تحقق این امر مستلزم اخذ مجوزهای قانونی تازه و از جمله به رسمیت شناختن نظارت پسینی با پیشبینی تمهیدات فناورانه لازم است. در این روش دریافت بازخورد نظر کاربران در هر ساعت از شبانهروز حائز اهمیت است تا اشکالات محتوایی بلافاصله به سکوی منتشر کننده ابلاغ شود و نسبت به حذف و اصلاح آن اقدام شود.